Nordstern skal opføre seniorbofællesskab i Fredericia

25. april 2023

Nordstern har indgået aftale med SK Ejendomsudvikling ApS om opførelsen af 88 nye lejeboliger i Taulov med udsigt til Kolding Fjord. Rømers Park er et seniorbofællesskab, hvor rammerne for fællesskab er prioriteret højt.

I takt med, at der bliver flere seniorer i Danmark, stiger efterspørgslen på seniorbofællesskaber, hvor aktive ældre kan dyrke fællesskabet. Visionen med Rømers Park har således været at skabe en boligtype, hvor rammerne for fællesskab er prioriteret højt – uden at den enkelte ældres privatliv forstyrres.

I Rømers Park er lejlighederne indrettet til seniorers hverdag og behov. Der er fx lifte i alle blokke – også de, der kun er i to plan. Projektet indeholder desuden et fælleshus, som skal danne rammen om sociale arrangementer, og hvor gæster kan overnatte. Hver lejlighed indeholder en stor terrasse eller altan på 10-12m2, hvor kommende beboere kan nyde udsigten over havet ned mod Kolding fjord.

”Vi er glade for at kunne indgå et samarbejde med Nordstern igen omkring opførelse af vores enkeltstående udviklingsprojekter, som vi har i porteføljen. Vores igangværende projekt i Aarhus N i samarbejde med Nordstern forløber over forventning, så vi ser frem til samme konstruktive samarbejde i dette projekt” siger direktør og medejer Kim Branick, SK Ejendomsudvikling ApS.

Genanvendte og vedligeholdelsesfri materialer

Rømers Park-projektet certificeres til DGNB Sølv. Flere materialer fra den tidligere bebyggelse på grunden genanvendes i det kommende byggeri, herunder bl.a. knust tegl og beton, som genindbygges i projektet. Der har i designet desuden været fokus på at vælge vedligeholdelsesfrie materialer både inde og ude.

Terræn og beplantning udføres varieret med stor fokus på biodiversitet med blomstereng, insektoaser og regnvandssø.

”Vi er glade for endnu engang at kunne samarbejde med SK Ejendomsudvikling om et moderne og ambitiøst projekt. Fokus på moderne fællesskaber, genbrug og en mere bæredygtig tilgang til projektet er ikke blot til gavn for de kommende beboere men for hele Trekantsområdet,” siger Torben Modvig, Group CEO, Nordstern.

Første spadestik på projektet er taget, og de sidste lejligheder afleveres til bygherre i oktober 2024.

For mere information (presse):