Kollegerne gør forskellen

21. oktober 2024

For entrepriseleder David Mørk-Sørensen og projektleder Thomas Pedersen, har det afgørende for valget af praktik virksomhed, været kollegerne og det var det også da de begge efter endt praktik fik tilbudt fastansættelse.

David startede som praktikant i Nordstern i 2021, og allerede efter sin første samtale vidste han, at kemien var der. "Jeg kunne mærke med det samme, at jeg havde lyst til at være en del af teamet," fortæller han. Efter praktikforløbet fik han tilbudt en stilling, og selvom han mod forventning endte med at fortsætte på et nyt projekt med et andet team, var det ikke en hindring. "Det har hele tiden føltes naturligt at blive, fordi det er kollegerne omkring mig, der gør hverdagen spændende."

For Thomas var det samme tilfældet. Efter praktikken i 2019 blev han ansat som studiemedhjælper i det samme team som han havde arbejdet sammen med. "Det betød meget for mig at kunne fortsætte med det samme team. Jeg følte mig som en kollega fra dag ét, og det gør vi også meget ud af at praktikanterne skal føle i dag."

Både David og Thomas fremhæver, at det er fællesskabet og den daglige støtte fra kolleger, der gør forskellen. "Der er altid en at spare med, og det har været helt afgørende for mig, at jeg kan få hjælp og støtte, uanset hvad," siger Thomas. Han fik tidligt efter fastansættelsen stort ansvar, men med støtte fra erfarne kolleger var han aldrig i tvivl om, at han kunne klare opgaverne.

For David var overgangen fra praktikant til fastansat en stor omvæltning. "Mit ansvar steg markant, og det krævede tid og indsats at følge med," siger han. Men ligesom Thomas oplevede han, at det tætte samarbejde og den gensidige støtte fra kollegerne var det, der gjorde ham i stand til at klare de nye udfordringer. "Det sociale betyder alt – man får lige så meget, som man giver."

For yderligere information, kontakt