Claus Skytte ny direktør for udvikling i Nordstern

4. september 2024

Claus Skytte, tidligere adm. direktør i Vision Ejendomme, tiltræder i september som direktør for udvikling i Nordstern. Claus Skytte bringer mange års erfaring inden for ejendomsudvikling med sig og vil stå i spidsen for at videreudvikle Nordsterns udviklingsforretning.

Ejendomsudvikling er en central del af Nordsterns overordnede strategi, hvor virksomheden både fungerer som ejendomsudvikler og totalentreprenør. Ejendomsudvikling spiller en vigtig rolle som sourcingkanal for entreprenørsiden, mens entreprenørdelen af forretningen skaber den nødvendige likviditet til grundkøb og andre investeringer i udviklingsprojekter. Claus Skytte vil med sin nye rolle få en afgørende opgave med at udnytte de muligheder, der findes i markedet nu og i fremtiden.

"Hele den danske ejendomsbranche kender allerede til Claus’ resultater. Jeg er glad for, at han har valgt at blive en del af Nordstern og har store forventninger til, hvad vi kan skabe sammen med vores gode samarbejdspartnere og investorer," siger Torben Modvig, Group CEO, Nordstern om ansættelsen af Claus Skytte.

Med Claus Skytte ombord vil Nordstern fortsætte med at afsøge nye partnerskaber og sikre, at de mange projekter i udviklingsporteføljen bliver ført videre til succes. Hans erfaring og indsigt vil være vigtig for at fastholde og styrke Nordsterns position i ejendomsmarkedet.

”At jeg bliver en del at Nordstern holdet - med fokus på ejendomsudvikling og partnerskaber - er helt klart noget jeg er stolt over. Personligt foretrækker jeg samarbejder baseret på gode relationer samt evnen og lysten til at gøre en forskel. Det matcher fuldt ud med Nordsterns strategi og – ikke mindst – brede erfaring inden for både udvikling og byggeri, så jeg ser frem til at kunne bidrage til virksomhedens fortsatte vækst,” siger Claus Skytte, Direktør for Udvikling, Nordstern.

Nordstern har i øjeblikket både etagebolig-, rækkehuse- og kontorprojekter under udvikling såvel som flere projekter under udførelse. Forventningen er, at der skal spædes yderligere til projektporteføljen i de kommende år.

For yderligere information, kontakt