Byens nye arkitekttegnede boligkarré rammer milepæl: 18. marts holdes der rejsegilde på Slangerupgade 48 i Hillerød

15. marts 2024

VISION Ejendomme står bag byggeriet på 14.100 kvadratmeter, som er tegnet i samarbejde med C.F. Møller Architects, NIRAS Rådgivende ingeniører og opføres af totalentreprenør Nordstern. Den nye boligkarré omfatter 107 nye boliger af varierende størrelse og et stort erhvervslejemål i stueetagen. Byggeriet forventes færdigt og klar til indflytning i starten af 2025.

VISION Ejendomme har igennem flere år investeret og udviklet bolig- og erhvervsejendomme i København med fokus på at skabe karakterfulde hjem og erhvervslokaler i gode og holdbare materialer. Slangerupgade 48 er VISION Ejendommes første store projekt i Hillerød og det glæder ejendomsudvikleren at byggeriet nu har nået en milepæl.

”Det er med stor glæde, at alle etager nu er sat på Slangerupgade 48, og at vi for alvor kan se byggeriet tage form. Vi ser frem til et festligt rejsegilde, hvor vi får lejlighed til at fejre byggeriet og håndværkerne sammen med naboer og samarbejdspartnere. Vi glæder os samtidig til, at vi næste år kan byde vores kommende lejere velkommen til Hillerøds nye boligkarré. En boligkarré, der med dens volumen og karakter kan bidrage til udviklingen af handelsområdet i Hillerøds nye bydel og skabe et bindeled til den gamle bydel,” lyder det fra Jens Bolding Jensen, CEO i VISION Ejendomme.

Den nye boligkarré er skabt med fokus på fællesskab, med et grønt gårdmiljø i midten af karréen i første sals højde. Gårdrummet har til hensigt at skabe et unikt og trygt rum for børn og voksne, som her kan mødes i fællesskab på tværs af alder og livsstadie. Udover det grønne gårdrum er der skabt to store terrasser på bygningens tag, hvor beboerne kan nyde udsigten over byen og Frederiksborg Slot i horisonten.

Byggeriet er skabt med fokus på bæredygtighed i valget af materialer, udvikling af boligkerner og fællesarealer. Det grundige arbejde har resulteret i, at projektet er præcertificeret til DGNB Guld hos Rådet for bæredygtigt byggeri. Projektudviklingschef i VISION Ejendomme, Kasper Ørsnes Larsen, glæder sig over projektets udmærkelse og har visioner for byggeriets bidrag til nærområdet:

”I VISION Ejendomme brænder vi for at udvikle gode og sunde leverum til moderne familier og bidrage til fællesskab i og omkring byerne. Vi er derfor glade for at projektet har udmærket sig ved at opnå DGBN Guld præcertificering og vi har store forventninger til dets bidrag til bydelen. Det grønne gårdmiljø er unikt for byggeriet og noget vi er rigtig stolte af. Det bliver et helt særligt aktivitets- og haverum og et samlingspunkt for ejendommens beboere”, siger Kasper Ørsnes Larsen.

Boligkarréen er tegnet af C.F. Møller Architects, der har haft fokus på at skabe sunde og optimerede boligenheder med integrerede sociale samlingspunkter. Byggeriet omfatter i alt 8.900 m2 boliger, 1.500 m2 erhverv og 3.700 m2 parkering. C.F. Møller Architects glæder sig over, at en vigtig milepæl er nået og ser frem til det færdige byggeri i starten af 2025:

”Det er altid skønt at samarbejde, når man deler en fælles vision om at skabe god trivsel for både mennesker og miljøet og se det hele tage form. Vi har bl.a. fokuseret på at skabe et levende byggeri med blandingen af erhverv og boliger i kombination med gode grønne udearealer, der skaber mulighed for ophold og bygger bro mellem den nye og gamle del af Hillerød” siger Franz Ødum, partner, arkitekt og afdelingschef hos C.F. Møller Architects i København.

Byggeriet forsætter på Slangerupgade 48 og Nordstern ser frem til rejsegildet og fejringen af byggeriet, håndværkerne og det produktive samarbejde projektets partnere imellem:

”Et rejsegilde er altid en særlig begivenhed, fordi vi får mulighed for at fejre byggeriet og det gode samarbejde med håndværkerne, rådgivere og VISION Ejendomme. Det er et privilegie hver dag at få lov at se byggeriet tage form i hænderne på de dygtige håndværkere, vi fejrer i dag,” siger projektchef Dan W. Madsen hos Nordstern ApS.

For mere information (presse)

Ditte Hejberg Sorknæs
Marketing- og kommunikationsdirektør